Friday, November 23, 2012

Sempurna

"Kita demand untuk dapat yang sempurna, sebab kita rasa kita cukup sempurna untuk dapat yang sempurna.  Kita tak pandang dah yang lain yang tidak sempurna sebab kita sudah sangat yakin bahawa yang sempurna itu milik kita. Tapi, bila Allah tarik balik yang sempurna itu, yang sempurna itu sebenarnya bukan milik kita, Barulah kita sedar, sebenarnya kita tak sempurna, dia juga tak sempurna. Kita lupa ada yang paling sempurna, bukan kita. Kita angkuh, kita sombong" -CINTA HALAL-

Aku seperti terbangun dari mimpi. Mimpi yang panjang. Seperti hatiku diketuk sesuatu. Dalam diam, ya, aku punya rasa yang sama. Mengejar yang sempurna, sehingga takut berdepan dengan kenyataan. Membelakangkan pandangan yang agung, mementingkan nafsu dan pandangan mata sendiri.

Apa yang perlu aku lakukan??kecewa??menangis??ketawakan diri sendiri??

Sesungguhnya aku belajar sesuatu...Sesuatu yang sukar untuk aku ungkapkan.. Hanya aku dan Dia yang faham.. Terima Kasih Ya Allah, kerana tidak biarkan aku lena dibuai mimpi indah dunia..

p/s : Bukan kerana jarak, tetapi ikatan hati yang menentukan perhubungan kita...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...