Wednesday, March 28, 2012

Entri Lama. Khas untuk kamu.

Assalamualaikum.

Geledah rumah lama yang dah berhabuk itu. Tak sangka. Diri yang dulu panda berkata-kata, pandai mengubat hati yang lara. InsyaAllah akan cuba mengumpulkan kekutatan untuk menjadi diri yang dulu.

Buat sahabat yang satu itu. Harap kamu tabah. Setiap yang berlaku ada hikmahnya.

Memang. Aku bukanlah seorang penyair yang pandai mengubah bait-bait lagu untuk memujuk hatimu. Aku bukan juga ustazah yang selalu menyampaikan hujah berlandaskan dalil akli dan nakli yang sentiasa menenangkan fikiran. Aku hanyalah seorang sahabat kepadamu. Seorang sahabat yang menginginkan yang terbaik untukmu. Tidak lebih dari itu.

Tapi percayalah. Mungkin Allah sedang menguji kamu. Menguji sejauh mana keimananmu. Menguji sejauh mana kebergantungan mu kepadaNya. dan yang paling penting, Allah sedang menarik balik kamu kembali. Kembali menjadi diri yang dulu.

Kamu kecewa?ya aku tahu kamu kecewa. Kamu pun tahu aku kecewa bukan? Tapi  berbaik sangkalah. Tak perlu untuk bersedih. Tak perlu untuk berduka. Percayalah sahabat. Percayalah padaNya.

Life must go on. Finish your study. Jangan lupa kumpul duit banyak-banyak. Nanti belanja aku lembu seekor buat kenduri kawin. :)

Kau masih ingat entri transformers??

Kawan saya kata saya patut jadi doktor cinta. Tapi assistant jek la..Tak layak lagi..Kui3..Jom pergi CECE kawan2~
Encik..saya nak mintak keje boleh??Jadi cleaner pun ok. Besar pahala. 


Bye!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...