Sunday, October 21, 2012

Kelantan~

Assalamualaikum.

Semasa tahun pertama berada di UTM, boleh dikatakan separuh daripada kawan-kawan rapat adalah orang Kelantan. Serius, bagi sesorang yang tak pernah keluar daripada johor, aku rasa macam teruja *_*. Sangat2~~ Mesti korang pelik sebab apekan..Banyak sebab sebenarnya.. Tapi macam banyak pulak nak kene explain. Nanti la..

Sejak itu, aku memang berhasrat untuk jejak ke Kelantan suatu hari nanti. Pernah seseorang tanya, apa impian aku buat masa terdekat ni.. Dengan bangga nya aku jawab "Nak Pergi Kelantan!". Dia tanya bila?? Aku jawab, entah. Tunggu aku kawin dengan orang kelantan kot. Tapi itu dulu. jawapan aku 3 tahun lepas.

Sebenarnya banyak kali jugak plan nak pergi. Tapi selalu je ade aral yang melintang.

Sekarang, rumet 2 tahun dah gi belajar kat Kelantan. Beliau tahu tentang impian aku ni. Dan menyuruh aku kumpul duit. Melawat dia kat sana. Tiba-tiba rasa semangat aku kembali berkobar-kobar. Betul!!

Kelantan~~Wait For me~~

Salah satu sebab buat aku teruja : papan tanda. 
p/s :

  • Kadang-kadang ada sesuatu yang kita excited sangat nak buat. walaupun benda tu orang tak pandang pun sebelah mata. Ada aku kesah?? Tapi Kita tetap akan buat untuk puaskan hati kita. Kalau bukan kita yang nak puaskan hati kita??Siapa lagi??
  • Kerana nila setitik, rosak susu sebelanga. tapi aku tak suka perumpaan ini. Aku tetap akan nilai seseorang based on orang tu. Bukan negeri dia. Bukan background family dia. Dia adalah dia.



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...