Thursday, June 7, 2012

Setiap Kali

Setiap kali ia tersingkap
Setiap kali ia terukir di fikiran
Setiap kali ia dikenang
Sungguh ia amat menyakitkan

Setiap kali aku terlihat
Setiap kali aku mengetahui
Setiap kali aku membuka
Sungguh ia sangat mengecewakan

Setiap kali dia menulis
Setiap kali dia berkongsi
Setiap kali dia meluahkan
Sungguh aku terlalu cemburu

Setiap kali mereka bertanya
Setiap kali mereka berkata
Setiap kali mereka bergurau
Sungguh aku amat terasa pilunya

Sesungguhnya ianya amat sukar bagiku
Mempunyai mata terpaksa untuk dibutakan
Mempunyai telinga terpaksa untuk dipekak kan
Mempunyai mulut untuk dibisukan
Mempunyai perasaan untuk dipatungkan
Mempuyai kekuatan untuk dimusnahkan

Sungguh aku hilang semuanya.....

P/s : Mereka dalam diam-diam rupanya. Semuanya perancangan Dia.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...