Wednesday, April 18, 2012

Fasabrun Jamil = Sabar Itu Indah

Assalamualaikum. Sedikit perkongsian.


Soalan  : Kenapa perempuan lain. Bukan saya?


Jawapan : Sebab dengan orang lain tiada getaran. Dengan awak ada. Sebab tu saya berhenti


Soalan : Kenapa lelaki suka diam?


Jawapan : Sebab ego lelaki itu tinggi. Kalau saya ada masalah saya tak kan share. Perlu bersabar. Mungkin sehari, Sebulan dan tak mustahil bertahun lamanya. Ikut rentak saya. Kena banyak bersabar. Kalau betul sayangkan saya.


Soalan :  Takpa ke diam? Bila nak selesai masalah?


Jawapan : Diam juga adalah solution.


Soalan : Allah. berat. tak sanggup.


Jawapan : Sabarlah. Sekarang Allah nak uji. 
  1. nak hapuskan dosa
  2. nak tambah pahala
  3. nak angkat darjat (pahala yang besar bagi orang yang sabar)

Soalan : Apa nak buat sekarang?

Jawapan : banyakkan bersabar. Ikut rentak. Jangan lupa istikharah. Inilah saatnyanya nak jaga hubungan dengan Allah selepas sibuk menjaga hubungan dengan yang lain. Allah sayang awak. Awak terpilih. Kalau ada jodoh insyaAllah. ingat janji Dia. 


Syukran. Sangat membantu. 

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...