Wednesday, May 2, 2012

Satu Per Tiga

Bismillahirrahmanirrahim..


Ya Allah..
Ampunilah dosa-dosa kami
Sesungguhnya kami sangat-sangat berdosa kepadamu..
Terimalah taubat kami..
Kami tahu kau masih menyayangi kami..
Terima Kasih Ya Allah …
Alhamdulillah..


Ya Rahman Ya Rahim...
Engkau telah menciptakan dia dengan mempertemukan aku dengannya..
Terima kasih untuk saat-saat indah yang dapat kami lalui bersama…
Memberi kami agar kami lebih mengerti hakikat sebenar kehidupan ini..


Ya Rabbi..
Aku datang bersujud di hadapanMu..
SUCIKANLAH hatiku ini Ya Allah…
Sehingga aku dapat melaksanakan kehendak dan rencana Mu dalam hidupku..


Ya Allah..
Jika aku BUKAN pemilik tulang rusuknya …
Janganlah biarkan aku merindukan kehadirannya..
Janganlah biarkan hatiku di hatinya…
KIKISKANLAH pesonanya dari kelopak mataku…
Dan JAUHKANLAH dia dari relung hatiku…
Gantikan damba kerinduan dengan cinta yang bersemayam di dada ini
Dengan kasih diri padu Mu yang tulus murni..
Hentikanlah aku dengan dugaan Mu ini..
Sesungguhnya aku tak mampu Ya Allah, aku tak mampu..


Tetapi jika Engkau ciptakan dia untukku ..
Kau satukanlah hati-hati kami..
Kau permudahkanlah urusannya Ya Allah..
Agar dia sentiasa di bawa rahmatmu..
Agar kami mudah sama-sama meraih cintamu Ya Allah..


Bantulah aku mencintai,mengerti dan menerima dia seutuhnya
Berikan aku KESABARAN untuk memenangi hatinya…
Redhai dia agar dia juga mencintai,mengerti dan mahu menerima aku dengan segala kekurangan sebagaimana yang telah Engkau ciptakan…




Ya Allah yang Maha Pengasih…
Dengarkanlah doaku ini..
Lepaskanlah aku dari keraguan ini
Menurut kasih dan kehendak-Mu..
Aku mengerti bahawa Engkau sentiasa memberikan terbaik untukku…
Dugaan ini mengajarku untuk semakin dekat dengan-Mu
Yang membimbing aku menuju cahaya hidayah Mu
Ajarkan aku untuk tetap setia dan sabar..
Menanti tibanya waktu yang telah Engkau tentukan…
Jadikanlahkehendak Mu dan bukan kehendakku…
Yang menjadi dalam setiap kebahagiaan hidupku…
Ya Allah dengan rahmat dan kasih sayangMu Engkau pekenan dan kabulkanlah doa pemohonku….
AMIN…


p/s: Wahai hati, berbaik sangkalah. husnudzon. Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui. Merencanakan yang terbaik untuk hambanya. Kepada tulang belakang yang tidak pernah jemu, syukran jazilan. Kasihmu tiada ternilai, membawa ke syurga. 


Maaf jika terserempak, sedikit pun saya tidak akan berpaling. Bukan kerana saya membenci, tetapi saya tak sanggup menerima getaran di hati. 




No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...